BLUE PSYCHO

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شخصیت شناسی افراد براساس روانشناسی رنگها

 روانشناسی رنگها , اصول روانشناسی رنگها , تست روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها

رنگها سراسر زندگی ما را در اختیار داشته و غیر قابل اجتناب هستند. هر رنگی داستان خودش را دارد؛ هر رنگی فرهنگ و حس خودش دارد؛ پس باید رنگ ها را بشناسیم، با آن ها ارتباط برقرار کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم؛ این دقیقا یعنی روانشناسی رنگ ها! به عبارتی با روانشناسی رنگها، فرد می‌تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه خویش بهتر را بشناسد. این تست پویا می‌باشد و با توجه به حالات درونی و تغییر سلیقه فرد نتایج متفاوتی دارد. هر روز می‌توان این تست را انجام داد و تغییرات روحیه خود را دید.در ادامه ضمن معرفی شخصیت هر رنگ و خصوصیات رفتاری افرادی که آن رنگ را دوست دارند، نکاتی کاربردی درخصوص استفاده از رنگ های مختلف در خانه، لباس، محیط کار و زندگی بیان شده است. همچنین توصیه هایی جهت درمان به کمک رنگ ها ارائه شده است. امیدواریم که جمع آوری این اطلاعات بتواند زندگی شما را رنگی کند

  • ARMIN RASOULI

شیوه تدوین پایان نامه دوره کارشناسی

   یکی از اهداف اصلی نگارش هر پایان نامه دراصل آشنا نمودن دانشجو با نحوه نگارش و تنظیم یک مبحث علمی است.

  پایان نامه نوشته ای است شامل چکیده پایان نامه به فارسی،‌ فهرست تفصیلی مطالب، فهرست تصاویر، جداول و نمودارها،‌مقدمه و تاریخچه مختصر، مروری برکارهای انجام شده و آخرین اطلاعات تئوری، عملکرد تحقیقی و عملی نتایج،‌ بحث و پیشنهادات و فهرست منابع و ماخذ که توسط دانشجو و با هدایت و نظارت استاد راهنما و همکاری استادان مشاور (‌در صورت داشتن)‌تنظیم و تدوین می شود.

  رعایت این شیوه نامه از جانب دانشجویان برای حفظ هماهنگی بین پایان نامه ها الزامی است. موضوعات هر پایان نامه را باتوجه به تعریف فوق و به ترتیب تقدم ذیل می توان دسته بندی کرد:

  • ARMIN RASOULI


بعضی وقتا آدم دوست داره بنویسه ولی نمیدونه چی.


قبل از این که  شروع کنی یعنی وقتی که به ذهنت میزنه که بنویسی فکر میکنی راحته ولی تازه موقعی که میای بترکونی تازه میفهمی چه تصمیمی گرفتی.


بعد اینجاست که پیشه خودت میگی یــــکـــــی از ســــــخــــــــت ترین کارای دنیا نوشتن .
اگه بخوایم دقیق نگاه کنیم هر کاری که می خوایم برای اولین بار انجام بدیم تو ذهنمون میشه ســـــــــخـــــــــــت ترین کار دنیا حالا هرکاری که میخواد باشه .
علتش چیه ؟ علتش مایییم یا کاری که میخوایم انجام بدیم ؟ احتمالا میگیم کاری که میخوایم انجام بدیم با روحیمون سازگار نیست بعد یه خورده که از کارای مختلث ایراد میگیریم به این جا میرسیم که اخه این وضعیه ؟ یعنی هیچ کاری با من سازگار نیست ؟
اهان رسیدیم به نکته ی اصلی سازگار بودن ؛ بنظر نمیرسه که کار یا حرفه بتونه خودشو با ما سازگار کنه نه ؟ پس چیکار کنیم ؟ این کارها که خیال سازش با ما ندارن جالبش اینجاست که ماشاالله هزار ماشاالله هنرم نداریم البته داریم ولی چون وقتی بقیه دیذن همین استادیومی تشویقمون نکردن هنر به حساب نمیاریمش . پس یه راه بیشتر نداریم بریم اختراع کنیم ؛ وای وای قربون مخترعین و دانشمندا برم که همه چیرو اختراخ کردن .
ظاهرا که همه ی راه ه

  • ARMIN RASOULI

Image result for psychology logo

روان‌شناسی

        
پرش به: ناوبری، جستجو

روان‌شناسی، علم مطالعهٔ رفتار و فرایندهای ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است. همچنین یکی از علوم کاربردی و شاخه‌های تحصیلی است که یافتن ارتباط ذهن و روان آدمی، با مفاهیمی نظیر رشد، سلامت، رفتارهای اجتماعی، شناخت و … را در بر می‌گیرد.

علم روان‌شناسی مفاهیمی همچون ادراک، شناخت، تمرکز، توجه، احساسات، پدیده شناسی، انگیزه، کارکرد ذهن، شخصیت، رفتار، روابط بین فردی، خانواده و دیگر زمینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. روان‌شناسان زمینه‌های مختلف، روش‌های علمی و تجربی را برای استنباط رابطه علت و معلولی و یا هر نوع رابطه همبستگی میان پدیده‌های گوناگون روان‌شناسی بکار می‌گیرند. روان‌شناسی علمی فراشاخهای است؛ غیر قابلِ مشاهده بودنِ موضوع این علم ـ یعنی ذهن و روان ـ و انتزاعی بودن مفاهیم آن، دلیل شباهت این علم به علوم انسانی است؛ اما از سوی دیگر مطالعه به «روش علمی»، و تجربی بودنِ بخشی از مراحل آزمایش، روان‌شناسی را به دایرهٔ علوم تجربی می‌کشاند؛ همچنین عقیده و دیدگاه روان‌شناس نسبت به انسان، در فرایند تحقیق بسیار مأثر است، لذا از این جنبه نیز، روان‌شناسی ی به دنیای فلسفه مرتبط می‌شود. به این ترتیب شاید بتوان روان‌شناسی را حقیقتاً آمیزه‌ای منحصربه‌فرد از علوم گوناگونی نظیر زیست‌شناسی، انسان‌شناسی، زبان‌شناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه و … دانست.

آغاز روان‌شناسی به شکل علمی و آکادمیک، به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد؛ می‌توان گفت اکتشافات و تحقیقات قابل توجه در روان‌شناسی، تنها از حدود ۱۵۰ سال پیش شروع شده است؛ و این درحالی است که علوم تجربی دیگر از تاریخچه‌ای بلندتر و پربارتر برخوردار اند. البته مباحث مربوط به ذهن و روان قرن‌هاست که ذهن متفکران را به خود مشغول کرده و آثار مکتوب آن از دانشمندان یونانی و متفکرانی چون سقراط، افلاطون و ارسطو نیز در دست است، اما این شاخه از علم تا پیش از روان‌شناسی جدید، به صورت مدون و آکادمیک مورد مطالعه قرار نگرفته بود.[۱]

در جهان صنعتی امروز، تقریباً هیچ فعالیت و حرفه‌ای یافت نمی‌شود که به درک و اندیشهٔ انسانی وابسته نباشد؛ در نتیجه روان‌شناسی با زندگی انسان مدرن پیوندی نا گسستنی ایجاد کرده‌است. بعلاوه رشد علم، تکنولوژی و سطح رفاه عمومی، موجب شده تا آدمی وقت بیشتری برای تفکر و اندیشه پیدا کند؛ بنابراین مسائل، مشکلات و حتی بیماری‌های نوظهوری در میان افکار و ذهنیات بشر پدید می‌آید که نیاز به یافتن راه حل، درمان و پیشگیری را دو چندان می‌کند؛ راه حلی که امروزه روان‌شناسی طلایه‌دار آن است.

  • ARMIN RASOULI